Ga terug

Idee101 en zelf werken in Cleverdesk

Sinds 1 januari 2018 werken we bij Idee101 ook zelf in Cleverdesk.

We doen onze urenregistratie, projectbewaking, facturatie, tickets en scrumplanning in ons eigen pakket. Omdat wij als ICT bedrijf toch iets afwijkend zijn van de standaard doelgroep van Cleverdesk moeten we sommige functionaliteit ‘misbruiken’ om er zelf goed mee te kunnen werken. Zo gebruiken we bijvoorbeeld de werkbonnen module voor het registreren en verwerken van helpdesk tickets.. Daarnaast hebben we een Scrum module gebouwd om onze eigen werkwijze te ondersteunen. Als er vraag naar blijkt te zijn zal deze module ook beschikbaar gemaakt worden voor onze gebruikers.

Wij zien vooral voordelen aan zelf werken in Cleverdesk:

We kunnen meer capaciteit in de ontwikkeling van Cleverdesk steken.

Wij werkten eerst in een zelf ontwikkeld pakket. Dit moest ook onderhouden en aangepast worden. Nu we geen twee pakketten meer hoeven te onderhouden kunnen we al deze tijd steken in Cleverdesk.

Cleverdesk wordt beter getest.

Doordat we altijd in de nieuwste versie werken met de nieuwste aanpassingen zal Cleverdesk beter getest zijn voordat de nieuwe release uitkomt. Bovendien is er niet één tester, maar zijn al onze medewerkers degene die het pakket testen.

De gebruikersvriendelijkheid wordt beter.

Onze ontwikkelaars werken nu zelf in het pakket en daarom zullen zij sneller kleine aanpassingen voor de gebruikersvriendelijkheid maken. Ze merken nu pas echt hoe sommige functionaliteit in de praktijk gebruikt wordt. Of zoals één van de ontwikkelaars opmerkte: “Ik merk nu wat we onze klanten soms aandoen.”

Cleverdesk | idee101

De samenhang tussen de modules verbeterd

Een aantal gebruikers registreert alleen de uren terwijl de projecten en personeelsleden in een ander ERP pakket wordt aangemaakt, Cleverdesk koppelt dan de geboekte uren weer terug. Omdat Idee101 het complete proces in Cleverdesk administreert verbeterd de samenhang tussen de modules en zullen modules die nog niet veel gebruikt worden sneller doorontwikkelen. Zo hebben we de facturatie al verbeterd en kunnen we fixed price, meerwerk en termijnfacturen goed registreren. Softwarebedrijven en bouwbedrijven hebben dezelfde manier van urenregistratie en facturatie.

Cleverdesk is constant in ontwikkeling. Mede dankzij de input van onze klanten wordt het systeem steeds beter. En nu wij er zelf in werken gaat deze ontwikkeling alleen nog maar sneller.

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Categorie: Geen categorie | Gepubliceerd: 23 april 2018
Copyright © Idee101 B.V. · Algemene voorwaarden