Ga terug

Efficiënter werken, hoe pak jij dit aan?

Efficiënter werken, welke organisatie wil dit nou niet? Bijna iedereen heeft tegenwoordig een smartphone en zoekt wat af online. Super handig, maar dit kan voor de nodige afleiding zorgen. Ook binnen organisaties. Tegenwoordig is het verhogen van de efficiëntie bijna een vast punt op de kalender bij managers. Maar hoe pak je dit aan als bedrijf? Idee101 geeft tips!

In dit artikel:

  • Processen evalueren
  • Multitasken
  • Digitaliseren

Leestijd: 1 minuut

Evalueer processen

Waar kunnen jouw medewerkers winst behalen door efficiënter te werken? Ga samen met jouw medewerkers zitten en inventariseer welke processen onnodig veel tijd kosten. Ga samen kijken naar oplossingen die werken voor jouw medewerkers.

Stop met multitasken!

Even een mailtje beantwoorden, een appje sturen of snel een vraag beantwoorden van een collega. Klinkt dit je bekend in de oren? We multitasken wat af op de werkvloer. Helaas blijkt uit onderzoek dat we hier niet goed in zijn. Beter niet doen dus! Wil jij efficienter werken? Ga dan aan de slag met een taak en laat je niet afleiden.

Digitaliseren om efficiënter te werken

Werken jullie nog met papieren planning, urenbriefjes en mappen vol informatie? Tijd om te digitaliseren! Er is ontzettend veel slimme software beschikbaar, waardoor jouw organisatie veel efficiënter kan werken. Laat medewerkers snel en simpel uren registreren op de smartphone (natuurlijk niet al multitaskend) en plan medewerkers online in op projecten. Bij Idee101 vertellen we uiteraard graag meer over de mogelijkheden van digitaliseren!

 

Categorie: Geen categorie | Gepubliceerd: 11 februari 2019
Copyright © Idee101 B.V. · Algemene voorwaarden